برای دهه های طولانی آیرودینامیک در صنعت خودروسازی همانند بخش تاریک علم و هنر بود. به دلیل پیچیدگی های بسیار زیاد، شرکت های خودروسازی متقبل هزینه های سنگینی می شدند تا بتوانند به خودروهایی با قابلیت های آیرودینامیکی بالا دست پیدا کنند. حال تصور کنید شما مهم ترین تیم مسابقات فرمول یک هستید، در این صورت این مسئله برای شما تفاوت اساسی خواهد داشت زیرا مسائل آیرودینامیکی بخش جدایی ناپذیر خودروهای فرمول یک است. در هر صورت محصول جدید شرکت فراری یعنی F8 Tributo که در نمایشگاه ژنو پرده برداری شد، آخرین دست آورهای فراری را در زمینه بهبود شرایط آیرودینامیکی به همراه خود دارد و به همین دلیل فراری ویدئویی کوتاه در این زمینه منتشر کرده تا نشان دهد جریان هوای عبوری از روی بدنه این خودرو به چه صورت است و دلیل استفاده از قطعات آیرودینامیکی مختلف در این خودرو چیست.
مشخص ترین قطعه آیرودینامیکی جدیدی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته مربوط به کاپوت خودرو و بخشی با نام S-Duct است که پیش از این فراری در مدل ۴۸۸ Pista استفاده کرده بود. این قطعه امکان گذر و خروج جریان هوا را در این بخش میسر می کند و همانند این است که یک بال بر روی محور جلوی خودرو شما قرار گرفته است. این مسئله باعث تولید نیروی رو به پایین و در نتیجه چسبندگی بیشتر محور جلو می شود. فراری عملا این حربه را از خودروهای فرمول یک خود به عاریت گرفته است.